*********************
- פתח דבר -
ב-1960 הגה האסטרונום והאסטרופיסיקאי ,ד"ר פרנק דרייק ,משוואה המחשבת ומעריכה את מספר העולמות ביקום שייתכן שקיימים בהם חיים אינטילגנטיים המסוגלים מבחינה טכנולוגית ליצור תיקשורת עם כדה"א .לפי חישוביו של דרייק קיימות 10,000 צויליזציות בגלקסיה שלנו ,שביל החלב ,המסוגלות ליצור קשר עם כדור הארץ .כעבור 40 שנה נוסחה והורחבה המשוואה מחדש על ידי ד"ר אמיר אקזל ,פרופ' למתמטיקה וסטטיסטיקה שמתייחסת לא רק לגלקסית שביל החלב שלנו בלבד אלה גם מתייחסת לכל שאר הייקום הנראה לעין ושבו יש ביליונים של גלקסיות ושבכל אחת מהן ביליוניי כוכבים .התוצאה המתמטית הפשוטה אליה הגיע פרופ' אמיר אקזל היא שהסבירות שקיימות צויליזציות אינטלגנטיות המסוגלות להתקשר עם כדה"א היא בסבירות של 100%...המשך...
*********************

התקרית המוזרה ביער רנדלשם - מפגש מקרוב ומתועד הייטב ביער רנדלשם סמוך לבסיסים הצבאיים בנטוואטרס וודברידג'


התקרית ביער רנדלשם (Rendlesham) הוא ללא ספק אירוע העב"מים המשמעותי ביותר והמתועד ביותר שהתרחש בבריטניה ומוכר גם בשם "הרוזוול של הבריטים".בסוף שנת 1980 דצמבר, התרחשו ביער הסמוך לשני בסיסים של חיל האויר של נאט"ו וארה"ב ,בנטוואטרס ו-וודבריד'ג(Bentwaters and Woodbridge) תקריות מוזרות ומדהימות ביותר ,האירועים מתועדים היטב ומכילים ממצאים רבים המאששים כי מדובר בארוע משמעותי ביותר הן מבחינת כמות העדים שבוא -עשרות עדים (אנשי צבא,תושבים מקומיים) הן מבחינת הממצאים בשטח-עקבות קרינה רדיואקטיבית ,סימני נחיתה ,השפעות פיזיות על העדים ,והן במחינת התיעוד-קלטת אודיו המתעדת את האירוע בזמן ההתרחשות עצמה ומסמכים צבאיים ששוחררו ע"י משרד ההגנה הבריטי.הארוע מתחלק לשני תקריות שונות ,בשתי לילות,יום אחרי יום.

ההופעה הראשונה - בין 25 ל-26 בדצמבר 1980 - מספר דקות לאחר חצות
החייל ג'ון בורוז בן ה-19 הוצב באותו ערב לתפקיד שמירה באזור השער המזרחי בבסיס וודברידג' יחד איתו היה גם החייל באד סטפנס. היה זה ג'ון בורוז שראה לראשונה אורות מוזרים. הם פשוט הופיעו, מרחפים באויר מעל צמרות העצים,בגלל שהאורות לא היו מוכרים להם מפעמים קודמות כשהיו בסביבת השער המזרחי,החליטו בורוז וסטפנס להתקרב יותר.בורוז תיאר את האורות :"אלו היו אורות מוזרים בתוך מעבה היער ,עבורי הם ממש היו נראים כמו אורות חג-המולד.באותו רגע הבטנו אחד על השני והחלטנו ללכת ולהתקרב ולבדוק כי לא ידענו במה מדובר ולא ידענו עם מה אנו מתעסקים כאן ,הבטנו בדבר מה שלא היה נראה לנו אמיתי".
החיילים נסעו מסביב ליער וראו את האורות שנצנצו בצבעים אדום,ירוק וכחול וככול שהתקרבו הם שמו לב לאור לבן שעוקב אחר מסלולם ונע יחד עמם וקרוב אלהם,הם נבהלו וחזרו בחזרה לשער המזרחי להזעיק תיגבורת. החיילים התקשרו בטלפון השדה לסרג'נט מק-כב שהתקשה מאוד להאמין לסיפורם והוא וחברו בעמדת הקשר ג'ון קופי התקשרו לאחראי באותה משמשרת ,ג'יימס פנינסטון.
פנינסטון הגיע לשער המזרחי ופגש שם את סטפנס :"הדבר הראשון שחשבתי הוא שמדובר בהתרסקות מטוס" אמר פנינסטון ,וזאת למרות העובדה שסטפנס אמר לו שהוא זיהה נחיתה.ארבע חיילים ייצאו בג'יפ לכיוון האורות ביער -בורוז,סטפנס,קאבאנסאג על ההגה ופנינסטון אחראי , בהמשך ירד סטפנס מהנסיעה וביקש לחזור מפאת הפחד שאחז בו. הם הגיעו לאזור הכי קרוב שבו הם יכולים להיות קרובים לאורות והחנו את הג'יפ ,קאבאסאג נשאר ליד הרכב כדי שיהיה קרוב למכשיר הקשר ופנינסטון ובורוז החלו לצעוד לכיוון האורות .
פנינסטון ובורוז מעידים שבדרכם לשם חיות רבות התרוצצו סביבם בבהלה ודברים לא היו נראים כשורה .הם המשיכו בדרכם ולאט לאט החלו להבין כי לא מדובר בהתרסקות - לא היה שרפה או ריח של דלק או שברים בוערים ומפוזרים ,הם המשיכו להתקרב ושמו לב לאורות המרוכזים בנקודה אחת,בשלב הזה הם מעידים כי הרגישו ששערות ידייהם ,ראשם וצוארם החלו להגיב לחשמל סטטי גבוהה,האוויר היה כולו מחושמל ,בשלב זה הם איבדו קשר רדיו עם קאבאסאג שנשאר בג'יפ ועם ג'ון קופי שבמרכז הקשר בתוך הבסיס, הם המשיכו להתקרב עד שהבחינו בעצם משולש שהיה זוהר והיה מרחף בגובה נמוך של פחות מחצי מטר מהקרקע ,פנינסטון התקרב עוד לעצם ובורוז עמד מאחוריו :"היינו במרחק של כ-5 מטר מהעצם,אני מעריך שגובהו היה כ-3 מטר ובקוטר של 3 מטר,האויר היה מלא בחשמל,הייתה תחושה של איטיות כאילו שהזמן איננו קיים באזור העצם,פתאום הכל היה נראה כמקבל קצב איטי" אמרו .
פנינסטון הסתובב סביב העצם והחל רושם בפינקסו תיאור של הכלי ,המרקם והצבע שלו,האורות שבקעו ממנו(ראו בסרט הדוקומנטרי) ,כאשר בכל הזמן הזה ניסה להבין ולמצוא הסבר הגיוני למה שהוא רואה :"הכל סביבי היה בדממת מוות,שום קול חיה לא נשמע יותר כשהיינו מול העצם,שמרתי מרחק מהעצם,ככל שניסיתי להתקרב כך הרגשתי בחוסר נוחות מוזר כאילו שהזמן סביבי והכל הופך להיות בהילוך איטי הרגשתי שאני נמצא שם שעות רבות כאשר בפועל עמדתי מספר דקות בלבד ליד העצם".פנינסטון הספיק גם לצלם 36 תמונות מלאות של העצם (שיותר מאוחר נלקחו ע"י הצבא) .על המעטפת החיצונית של הכלי הבחין בסוג של כתב או סמלים שהיו מוטבעים על הכלי לאורך של 80 ס"מ (ראו למעלה תמונה של הסמלים מתוך המחברת).
פנינסטון המשיך להסתובב סביב העצם ולרשום הערות בפנקסו ,כאשר בשלב מסויים הוא החליט לגעת בסמלים המוטבעים,הוא נגע בהם אך זה נמשך זמן קצר - מיד אחרי שהוא נגע האור הלבן שקרן מהעצם החל להתעצם ולהתבהר ,פנינסטון ובורוז קפצו מעט לאחור בבהלה והשתטחו על הקרקע ."האור שקרן מהעצם היה כמעט מעוור בעוצמתו ועדיין ללא קול ורעש כלשהו ,העצם החל להתרומם לאיטו לגובה של מעט יותר ממטר והחל להתרחק במהירות מאוד איטית ולתמרן בין העצים ,כעבור כשתי דקות כבר היה במרחק של 250 מטר מהם ,העצם נעצר והחל להתרומם ולצאת מהיער ומעל לצמרות העצים עד לגובה של כ-300 מטר ,העצם נעצר לשניה אחת ולפתע בהבזק טס במהירות אדירה מעלה ונעלם. מה שהכי מטריד ומסקרן אותי שכל זאת עדיין ללא כל צליל ורעש כלשהו" הצהיר פנינסטון.
העצם עזב.
בורוז ופנינסטון נותרו המומים ומבולבלים ,נראה שלעב"ם היה איזה שהוא שדה טעון בחשמל סטטי שהפריע לקשר הרדיו ובילבל את כל מי שהתקרב אליו . "וכאשר העב"ם עזב הכל היה נורמלי בחזרה ,כשאני אומר נורמלי אני מתכוון שהכל חזר להיות 'אמיתי' סביבנו...האופק היה נראה ברור,השמיים העצים...הכל חזר לנורמליות .אך כאשר העב"ם היה בסביבנו הכל התנהל באיטיות. הרגשנו שאנו נמצאים בתוך אזור 'ללא זמן' ,חלום,הרגשו שונה ומוזר -התפיסה,האדמה שאנו דורכים עליה,האויר,הכוכבים הכל היה נראה שונה ומוזר"-הסביר בורוז.


ההופעה השניה - 27 בדצמבר ,1980 - 3 לפנות בוקר
השמועות על העב"ם שראו פנינסטון וחייליו בלב יער רנדלשם הלכו והתפשטו בכל הבסיס במהירות ואין אחד שלא ידע על כך,המפגש הפך לשיחת היום. אך אף אחד לא תיאר לעצמו שיעבור רק יום אחד ושוב יחזרו העב"מים.

ג'ורגי באטארם פיטרל עם עוד שלוש חיילים.באזור השער המזרחי,צמוד ליער רנדלשם ,הבחינו במקבץ אורות מוזרים בשמיים שירדו לאיטם לתוך היער,בדיוק באותו אזור בו נראה העב"ם לפני יומיים,החיילים יצרו קשר עם מרכז הביטחון בבסיס והזמינו את מחלקת כיבוי האש (שמה מדובר במטוס שהתרסק) וקיבלו אישור לצאת מהשער המזרחי לכיוון האורות .
הם החנו את הג'יפ בשולי היער והחלו לצעוד לכיוון האורות ,חלק מהאזור היה מכוסה בערפל ובאופק נראו אותם אורות מוזרים בצבעים ירוק כחול ואדום ומהבהבים ,הם המשיכו להתקרב והחלו להרגיש בחשמל סטטי שהיה באויר – שערותיהם סמרו על ידם ובגבם ,הם לא ידעו מה נמצא שם והחלו לפחד כאשר החליטו לחזור על עקבותייהם לבסיס ולדווח על מה שראו.
בנתיים יצא פטרול אחר, בהוראה של מרכז הביטחון ,של החיילים סרג'נט אדריאן בוסניצה ולוטנט ברוס אינגלונד לכיוון היער בכדי לעזור לאחרים בחקירה. בדרכם פגשו את באטארם ושאר החיילים ,באטארם סיפר להם מה שהם ראו ולוטנט אינגלונד הורה להם לחזור איתם חזרה לבסיס.
אינגלונד הלך לחפש את סגן מפקד הבסיס לוטנט קולונל צ'ארלס האלט ,שהיה אותה שעה באירוע של קצינים במועדון בבסיס: "הוא התפרץ בבהילות למועדון והיתעקש לדבר איתי ועם מפקד הבסיס,קולונל קונרד,בעיניין דחוף ביותר ,הוא אמר לנו "הם חזרו" ,הבטנו אחד אל השני ושאלנו "מה חזר?" והוא ענה :"העב"ם,הוא חזר" –מעיד צ'ארלס האלט.
האלט נזכר :"לפני שיצאתי לכיוון היער היה ידוע לי שרצה בבסיס שמועה על מה שראו פנינסטון ובורוז והיא יצאה משליטה ולכן החלטתי ללכת ולברר את העיניין אחת ולתמיד ולהפסיק עם השטות הזאת".
האלט שלח את אינגלונד לארגן קבוצה של חיילים וציוד-פנסים,מצלמה ,משקפת לראיית לילה ומודד קרינה ,וצ'ארלס האלט הביא איתו רשמקול לתיעוד (האלט לא אהב לכתוב בפנקס),ונפגש עם חייליו בשער המזרחי.
סה"כ חמישה איש ייצאו לכיוון האורות :
צ'ארלס האלט ,ברוס אינגלונד ,מונרו נבילס ,אדריאן בוסניצה ורוברט(בובי) בול.
הם ייצאו מהשער המזרחי והכלו ללכת לכיוון האורות ולתוך יער רנדלשם ,בדרכם בתוך היער הבחינו בשטח ביער שנראה שהיתה בו נחיתה –הענפים היו שבורים מכיוון צמרות העצים עד מטה לקרקעית וגזעיי העצים היו משופשפים ,בדיקות קרינה שנעשו במקום הצביעו על קרינה חריגה מהרגיל ועל האדמה נראו שלוש שקעים שהצביעו על כלי כבד עם שלוש רגליים שעמד במקום.
לפתע,בעודם בודקים את אתר הנחיתה, החלו להשמע קולות צווחות של חיות מהחווה הסמוכה ליער ,האלט :"לפתע כל החיות בחווה :פרות,חזירים,תרנגולות עשו רעש מחריד ממש כאילו הם מוטרדות מאוד או שהן בבהלה אדירה" האלט ממשיך לומר מה קורה מיד אחר כך :"מה שקרה מיד אחר כך ,הוא שהוצאנו את מכשירי מדידת הקרינה ואז קרא בקול לוטנט אינגלונד "תראו !" – הסתובבנו,היה זה עצם מוזר וזוהר במרחק של כ-100 עד 200 מטר מאיתנו,אני לא יכול להסביר זאת ,הוא נע בין העצים במהירות ובזיג-זג והיה נראה כמו עין גדולה וממצמצת – נכבה מלמעלה למטה ונדלק מלמטה למעלה ,העצם היה בצבע אדום ושחור עם מרכז שחור שכאילו מזכיר אישון של עין.האלט:"נעמדנו ביער ולא זזנו,לפתע העצם הגיע מולנו באחת,כולנו נעמדנו שם משותקים מתדהמה ומביטים בעצם הזה כדקה או שניים ,זה היה מצמרר ושקט מאוד.
ובאותה מהירות שבה הופיע העצם כך הוא גם נעלם ,אך לא לזמן רב .העצם הופיע שוב והתקדם לכיוון השדות הפתוחים שבאזור החווה הסמוכה,האלט וחבורתו החליטו לצאת ולירדוף אחר העצם המוזר ,לאחר זמן קצר הם יצאו מיער רנדלשם ועמדו בשטח שדה פתוח השייך לחווה הסמוכה שם הם איתרו את העצם במרכז השדה,מרחף ,מידי פעם מבזיק באור חזק ונשפך ממנו מעין ברזל מותח.האלט:"לא יכולתי להאמין למה שאני רואה,אף אחד לא יכל ,פתאום התפוצץ העצם באור לבן והתחלק למספר נקודות אור לבנות ,לא היה שום קול,רק הבזק אור בהיר ,האורות נעו בזיג-זג ובחדות ,אחד מאותם נקודות החל לשלוח קרן אור מטה לכיוון היער אלינו ולכיוון הבסיס ,קרן האור היתה ישרה ולא התפזרה,כמו קרן לייזר,אבל לא הייתה זו קרן לייזר".
ישנם עדויות נוספות מתוך הבסיס המעידות על אותם קרני אור שהאירו את אזור מחסני התחמושת שהכילו נשק גרעיני וסרקו את האזור במשך מספר דקות לא רב ,קולונל האלט מעיד ששמע על כך במערכת הקשר שחיילים מדווחים על קרני האור שסורקות את אזור המחסנים בבסיס.
בשעה 4 בבוקר האנשים כבר היו עייפים והאורות כבר היו גבוה בשמיים ,כבר לא היה הרבה מה לעשות והם החליטו לסיים את האירוע ולחזור לבסיס.קולונל האלט עשה הקלטה אחרונה לרשמקול שבידייו :
"3:30 האורות עדיין בשמיים,למרות שהעצם שבכיוון דרום מאבד מעט גובה,אנו חוזרים עתה לבסיס,נראה שהעצם בדרום עדיין שולח קרני אור לכיוון הקרקע"

[הפסקה].
"4:00 אחד העצמים עדיין מרחף מעל בסיס וודברידג' כ-5 עד 10 מעלות מקו האופק,עדיין נע בקצב לא צפוי ובזיג-זג וממשיך להקרין קרני אור לקרקע כמו קודם".

* להאזנה לקלטת שהוקלטה בזמן האירוע עצמו ע"י קולונל צ'ארלס האלט - לחץ כאן
* קיראו את תמליל ההקלטה של קולונל צ'ארלס האלט עם חייליו - לחץ כאן [PDF]
תיעוד האירוע-ערוץ ההיסטוריה ,חלק 1:


סרט תעודה מקיף על האירוע של ערוץ "SCI-FI"


משרד ההגנה הבריטי משחרר מיסמכים מסווגים בנוגע לתקרית שהתרחשה ביער רנדלשם
 כחלק מתוכנית חשיפה מדורגת להכרה בהמצאותם של עב"מים,נחשפו בשנים האחרונות ע"י משרד ההגנה הבריטי ,מסמכים סודיים הנוגעים לתקריות בו נצפו עב"מים .בנהם ישנם מסמכים החושפים את התקרית ביער רנדלשם.
לעיונכם,הנה המסמכים הרלוונטים :

עדותו של קולונל צ'ארלס האלט
קולונל האלט הוא אחד מהעדים המרכזיים בפרשה .בוידאו הבא הוא מוסר את עדותו במסיבת עיתונאים בוושינגטון ב-2007 שאורגנה ע"י אירגון "פרוייקט החשיפה"

עדותו של לארי ווארן
בשעתו הוא שימש כקצין ביטחון והיה עד לאותו אירוע שהתרחש - כאן הוא מופיע במסיבת העיתונאים של ארגון "פרוייקט החשיפה" משנת 2001

עדותו של סרג'נט ג'ימס פנינסטון
שימש בתפקיד קצין ביטחון ראשי - הגיע ראשון עם עוד שני חיילים לעבמ"ם המשולש שנחת בלב היער (אדוארד קבאנסאג-שמעיד בסרט התעודה של SCI-FI . והחייל ג'ון בורוז שאת עדותו אפשר לראות בתעודה של ערוץ ההיסטוריה) הם שהו זמן רב סמוך מאוד לעצם,ביצעו רישומים על צורתו,רישומים של כתב לא מוכר בצידי הכלי,צבעיו,באויר היה ריח חרוך והרגשה שהאויר טעון במתח אלקטרוני גבוה שגרם לשערותייהם לסמור .
כאן הוא נותן את עדותו במסיבת עיתונאים של אירגון "פרוייקט החשיפה" בשנת 2007



מקורות :
תחקיר מעמיק -
אתר העוסק בתקרית "רנדלשם" -
תיעוד האירוע דרך המסמך שמילא קולונל צ'ארלס האלט למשרד ההגנה בזמנו - http://www.bibliotecapleyades.net/ciencia/ufo_briefingdocument/1980.htm

תגובה 1:

מבקר יקר ,תגובות ייתקבלו בברכה .פירסום מוצרים או פירסום אתרי אינטרנט לא ייתקבלו .קישורים הרלוונטים לנושא הכתבה ייתקבלו .ויכוחים סוערים או דיונים פוריים ייתקבלו בברכה .זילזול,סרקאזם או כל שימוש בשפה לא "נקיה"-לא ייפורסמו .המגיבים מתבקשים להצמד ולהגיב באופן הנוגע לתוכן הכתבה .תודה .מנהל האתר.